Fröken Frimans krig

Förra årets tv-serie succé, Fröken Frimans krig, missade jag i stort sätt att se. Gav mig enbart tid att se det första avsnittet och fokuserade sedan på uppsatsen som jag då plitade på. Tänkte lite längre fram se det på Svt-play, men när tid väl gavs så hade det försvunnit. Men nu har vi som missade den sevärda serien en ny chans, för den visas på Play fram till den 30 maj! Det är hela 150 dagar kvar, så ingen behöver känna sig stressad.

 

Serien är inspirerad av en sann historia om klass- och kvinnokamp i början av 1900-talet. I protest mot manssamhället och matfusket bestämmer sig Dagmar Friman (Sissela Kyle) för att starta ett livsmedelskooperativ med enbart kvinnor. Men de möter på motstånd, för stans manliga specerihandlare vädrar konkurrens och försöker sätta käppar i hjulet.

 

Eftersom febern sjunkit något under natten så har jag idag börjat seriefrossandet. 6 gånger 58 minuter dramakomedi finns tillgänglig ute på nätet, så missa inte Fröken Frimans krig! P.s: Ha i beaktande att detta ägde rum för lite mindre än hundra år sedan och kvinnokampen fortskrider fortfarande, men i en lite annorlunda skepnad.

 

Bild lånad från Svt Play
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0