Tapetsera mera!

För ett tag sedan blev vi äntligen klara med tapetseringen. Jag brukar gilla att fara fram med tapetkniven i ena handen och limpenseln i den andra. Men till saken hör att de senaste tio åren så har jag använt mig av Easy Up tapeter. En gudagåva om du frågar mig, för nog är det bra allt smidigt att slippa momentet när tapeten ska ligga och svälla. Men så kom tapetrullarna och i glädjen över att sambo tittat ut en blommig tapet, så glömde jag helt bort att titta efter vilken tapettyp det var. Det var inte enkla och fasta tapeter, utan några som ville ligga och gosa till sig en kvart, men nu är tapeten i alla fall på plats och vilken skillnad det blev!

 

 

Vår nya tapetutsmyckning kommer från Duros gammalsvenska tapetkollektion, vilket är kopior av äldre originaltapter som noggrant blivit uppritade och återskapade. Axmarby heter den tapet som nu pryder vår fondvägg. En tapet som känns betydligt fräschare och lättare än den förra som var mörk och tung. In med ljuset och ut med det dystra!

 

P.s: Vid tapetseringen så fick vi en liten överraskning. Den som hade tapetserat tidigare hade hängt våderna lodrätt istället för vägrätt. Förstår inte riktigt hur man har lyckats manövrera 6 meters våder, jag tyckte det var nog med hälften!

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0