Julen 2016

I år firades julen flera gånger- Värmde upp nere i Malmö med julmys med mina gamla kursare från Alnarp. Åkte sedan upp till Bergslagen och firade jul tillsammans med sambon den 22 december. Reste ner sedan ner till Öland och firade julafton där. Avslutade årets gediga firande under mellandagarna, då jag firade jul uppe i Ammarnäs tillsammans med lillebror. 

Självaste julaftonen var grön och firades nere på Öland hos farmor. Vi drack glögg i uterummet, åt massor av god mat, konverserade och tog en och annan promenad för att skaka ner all god mat. Istället för att traska till stallet på juldagsmorgonen och ta risslan till julottan, som brukligt är uppe i norr, så blev det istället ljuv musik i Alböke kyrka i ett snöfritt Ölandslandskap.

Kören som farmor och Aiwest är med i, sjöng in juldagsmorgonen, innan vi begav oss tillbaks till Skeppargården. Besökte Elly som närmar sig den vördnadsfyllda åldern 100 och drack kaffe med dopp tills det nästan kom ut ur öronen. Gungade mig sedan sömning i min pappas morfars gamla gungstol. Där på kvällen, efter vi ätit kalkon till middag och höll på att dricka kaffe hörde vi talas om att en storm var på ingående. Urg befarades drabba södra Sverige och Ölandsbron hotades att stängas, så dagen därpå rullade vi norröver igen. Det blev en kort, men trevlig visit i söder. 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0