Om vårvinter och skejtföre

Både SMHI och YR hade förutspått att det skulle vara dåligt väder, men tji fick de! Har haft perfekta vårvinterdagar med klarblå himmel, gnistrande vit snö och perfekt skare. Tog skejtskidorna och åkte upp till Talludden, läste trädgårds litteratur framför elden och kliade Ockra på magen. Pratade äventyr och framtid med Hella över telefon och vaknade morgonen efter av ytterligare en kanonfin dag. Frukost på bron med hembakt tunnbröd, choklad i kåsa och lite torrkött. Låg ute på bron och bara njöt av att bara vara en stund, innan jag skidade ner till byn igen. Ingen märkvärdig utflykt, men oj så skönt det var att komma iväg lite.

 

 

Något som inte var lika roligt var att jag tappade ena linsen och kröp runt i snön i vad som kändes som en halv evighet. Att leta efter en nål i en höstack kändes helt plötsligt som en barnlek, då nålen med sin metalliska färg torde avvika sig ganska så kraftigt från höet. En plastfärgad lins i snön däremot…var inte det lättaste att hitta åt. Men jag lyckades helt otroligt hitta linsen, precis när jag hade gett upp letandet och tänkte fortsätta skida, då upptäckte jag något som glänste till lite annorlunda där i snön. Lycka!

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0