Nolia Garden

Inledde lördagen med färskpressad juice, rostat bröd och baconlindade äggbakelser. Drog en kam genom håret och traskade bort mot Nolia Garden och hoppade upp på scenen. Var lite mer nervös, vilket resulterade i en inte alltför säker inledning. Men jag kom tillbaks relativt snart och hux flux så var föreläsningen slut! Nils sålde en tygkasse och jag besvarade diverse frågor, innan jag befriad från en föreläsares före-talet-ångest, kunde traska runt och verkligen njuta av mässan. Tittade på utställningsbalkongerna, provsmakade lite goda ostar, fikade med vänner som åkt 35 mil enkel väg för att närvara på mässan och avrundade med att handla lite.

 
 
 
 
 

Jag och sambon lämnade mässan med en kasse med pelargoner, min sambo har nämligen äntligen fallit dit! Med namn som S:t Elmos Fire och Dragons Breath började till och med älsklingens ögon att glimra. Självklart var jag tvungen att bejaka hans nyfunna intresse och såg till att de fick följa med hem. Men även jag utökade min samling med en svart pelargon samt en pensépelargon. Har ingen aning om var dessa ska rymmas, speciellt inte när jag snart ska till att skola om alla frösådder. Men finns det hjärterum, så finns det stjärterum.

 

Resten av helgen blev betydligt lugnare, massage, god mat och så ett litet IKEA-besök där på söndagen. Förutom en vas, så tog jag med mig lite scilla och snödroppar från Umeå (fast vårblommorna hittade jag i mosters rabatt och inte inne på varuhuset). Nu återstår bara att hitta åt en spade och gräva fram mammas blombänkar…Önska mig lycka till!

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0