Vandringen

I början av sommaren, när knappt musöronen var synliga på fjällbjörkarna och när snödjupet fortfarande var betydande, gav jag och min vän oss ut på lite äventyr. Goletsjaur bar det av till, en behändig vandring med utgång från Biergenais.
   

  

Bad med toppluva, lite fotografering, snöbollskrig och många skratt bjöd helgen på... 

Elias, en av mina absolut bästa vänner.
 
 
Den 29:e juni så såg det ut såhär till fjälls. Gott om snö att göra snöbollar av!
 

 
Går man tillräckligt långt så hittar även de kräsna en tält- tillika badplats.
Men jag tog på mig toppluvan innan jag hoppade i!
 

 
 
 

Kan verkligen rekommendera att gå längs Gouletsbäcken för alla som befinner sig i Ammarnäsfjällen och vill göra en lättare tvådagarsvandring. Extra fint är det om man följer bäcken nedströms, förutsatt att man inte glömmer bort att ibland stanna till och njuta av utsikten. Framförallt vattenfallet är magiskt. Tyvärr är det inte lika magiskt på mina bilder, men det beror på att slutartiden inte blev vad den borde ha varit. Nåväl, bilderna har jag själv lagrade i mitt minne och bevarade i mitt hjärta.

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0