Finbesök, valborg och vintageshopping

Jag har haft denna sköna böna på besök. Det var på tok för länge sedan vi sist sågs, en smärre evighet, men så fort vi ses plockar vi upp bollen hur lätt som helst. Jag har privilegiet att ha många fina vänner, men Hella och jag vi har alltid existerat. Vi är väldig olika, men också väldigt lika. Jag hade nog inte varit den jag är om inte Hella hade funnits vid min sida.

 
Hella skulle på 20-tals fest så vi markerade ut samtliga vintagebutiker på kartan och gjorde en strategisk plan så att vi skulle hinna med så många som möjligt.  Uppdraget var fruktsamt i slutet av dagen hade en äkta 20-talsblåsa inhandlats tillsammans med tidstypiska skor, en fjäder samt en broderad kuvertväska. Vi hade även provsmakat oss igenom en del av läckerheterna på stans bästa konditori, shoppat underkläder och skrattat så vi fått ont i magen. Kvällen dansades in i ett tält där min vän Elin spelade folkmusik. I slutet av föreställningen gick alla på dansgolvet ihop och dansade långdans ner till havet, där brasan tändes och våren sjöngs in.

 

 
Första maj fyllde Hella år! Uppvaktade så sig bör födelsedagsbarnet med kaffe och present på sängen, för att sedan bjuda på våffelfrukost i ett soligt kök. Pratade om Svalbard och isbjörnar, överlevnadsinstinkter och toppbestigningar. Tjejen har nämligen skidat på Svalbard!!! Där vi lunchtid skidade vi inte, utan gick mot tåget. Tiden går allt för fort när man har roligt, men samtidigt är det väldigt fint att den gör det för då vet man att man haft en fantastisk tid!
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0