Minus allt

Jag gör ett litet experiment med mig själv. Eftersom jag länge har dragits med en massa utslag i ansiktet så fick jag nog och testar en sak som en bekant till mig rekommenderat. Uteslut mjöl- och mjölkprotein. Sagt och gjort, nu har det gått två veckor av mina två provmånader och jag mår faktiskt redan lite bättre. Visst har jag en del utslag kvar, men huden är vårt största utrensningsorgan och man storstädar inte kroppen över en natt. Eftersom jag tidigare druckit mjölk med kaffe och inte alls är förtjust i havremjölk, så har även kaffet fått stryka på foten. Du kanske inte tycker att så mycket kan finnas kvar, men glutenfri pasta har visat sig vara helt okej och riskakor har fått en renässans. Nu när det dessutom är höst och därmed skördetider,så det finns gott om frukt och grönt. I min mugg skvalpar ej längre kaffe, utan grönt te och jag genomgår minst sagt en smärre omställning just nu. Framtiden får utvisa om detta är rätt väg att gå för mig. 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0