Trädet

Träd måste vara bland det vackraste som finns! Speciellt gamla träd som tenderar att kunna vara så vansinnigt magnifika, både gällande storlek och ålder. Vridna, knotiga grenar som knappt bär frukt längre, utan håller de uppe något så är det mossa. Kanske har de en och annan ihålighet full med mulm som glädjer de små insekterna. Kanske är det Pippis sockerdricksträd som håller på kolsyrad läsk. Oavsett vad så har gamla träd en patina och en karaktär som slår alla unga träd på grenarna. 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Nämen hej kära du, det var ju inte igår! Jag tackar och bockar för bloggutmaningen och ska såklart ta mig an den, så roligt:) Fint att få läsa dina svar även. Och angående träd, dessa vackra krokiga, långa, korta, spretiga. Ja, jag gillar också träd:) Jag brukar för övrigt låta de yngsta barnen jag undervisar i barndans få forma sig till varsitt träd i en övning jag brukar göra:)
Kram

2014-12-07 @ 22:42:41
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0