Katten sa katten

Jag skulle gå på konsert. Dansa in morgonen tillsammans med tjejerna. Gått på tidernas loppis. Plockat svamp med vänner och haft filmkväll med några andra. Jag hade planerat tidernas helg in i minsta detalj!

 
Istället har jag kraxat och hostat. Legat nedbäddad i sängen bland alla mina kuddar. Druckit islandslavste som smakar precis som svampavkok, ätit kopiösa mängder vitlök och saknat sällskapet av min hjärna och smaklökar som fullkomligt invaderats av feber och virus. Det har medfört att jag inte ens har orkat plugga. Men nu är det slut på denna klagosång- ”svampavkoket” hjälper och jag har världens gulligaste kombos och nu ska jag sova bort dagen! Det får mig osökt att tänka på när jag bodde på Island, inte för att jag sov bort söndagarna. Nej, utan för att det var den enda veckodag jag inte utsatte min kropp för hårt kroppsarbete och därmed faktiskt vilade på vilodagen.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Tack och bock, kul att det kunde skapa höstkänsla!
Här är det full fart, har precis gjort min första dag på praktiken idag. 5 veckors praktik på den skola som jag önskade så det känns toppen! Jag har även så smått börjat med mitt examensarbete så ljuset i tunneln går nu att se:)

Men stackare där som åkt på en förkylning! Konstaterade senast idag på praktiken att det verkar vara många som är sjuka nu. Hoppas du kryar på dig snart så att du kan göra alla de roliga sakerna du planerat att göra!
KRAM

2013-09-23 @ 20:21:28
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0