Pumpa och ståt

 Nej jag skrev inte fel där, utan det ska stå pumpa. För igår anordnade vi i Alnarp Community Skördefest , en fest som minst sagt gick i pumpans tecken. Pumpa i alla dess former serverades- Soppa, bröd, paj, kanderad, syltad, inlagd! Vi har nämligen odlat upp massor av pumpa på allas vår Community garden och detta togs alltså tillvara på innan frosten kommer med sin kalla hand. Trots regnet så dök mycket folk upp och det var verkligen jättefint! Jag skulle vilja påstå att det värmde likt varm pumpasoppa i hjärtat mitt!
 
 
 
 
 
 
 
 Lite av maten som serverades.
Obs! De två större bilderna är tagna av Ylva Eriksson, en av alla aktiva i AC.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julie

Gillar bloggen! kolla in min:)//Julie

2013-10-12 @ 14:30:06
URL: http://stery.bloggplatsen.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0