O'boy vilken dag!

Årets första dopp i havet, körsbärsblom, våffelsöndag, växtmarknad och studsmattehoppning...

Söndag är våffelsöndag då jag bjuder in mina vänner till min stuga.

Kokkaffe, hemkokt sylt och ett ordentligt lass med våfflor- allt på udda porslin.

 

Det var  sedan växtmarknad på universitetsområdet.

Jag köpte den rosdoftande pelargonen ’ Dr. Westerlund’

 

Min tomatplanta ’Dorothea’ har sju skördemogna tomater.

 

Årets första dopp är härmed avklarat!

Havet var oväntat varmt nu ikväll, det tyckte både jag och Matilda.

 

Körsbärsträdet på hörnet blommar för fullt i skirt rosa.

Det doftar underbart.

 

Men det är mer än bara körsbärsträden som blommar nu...
 

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Ja visst är det, det behövs inte så mycket bara man har en fin vän=)

Så härligt med lite vårtecken äntligen. Nu hoppas jag bara att det är vårigt när jag åker hem imorrn.

Vad kul att vi båda gillar Boye! Tänkte på hennes berömda dikt idag när jag promenerade=)

Det låter som ljuv musik i mina öron, vilken underbar helg! Fina ting du sysselsatt dig med, blev glad av allt roligt du hittat på=)
Och vilken härlig pesto där nedan, så kul när man kan tillverka eget så enkelt!=)
KRAM

2013-05-05 @ 22:55:43
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0