Stanna klockorna

Julen hade inte ens börjat så var den över, i alla fall om man ska tro almanackan. Själv kan jag som inte riktigt ta till mig att jag just haft mitt jullov och att det därmed kommer att dröja en smärre evighet innan jag kan komma mig hem igen. Låter adventsljusstaken trotsigt få stå kvar i fönstret, bjuder Sofia på choklad från adventskalendern och dricker julete även fast jag innerst inne vet att julen även för denna gång är förbi. Det är ju för sjutton 2013 och kanske, kanske så lyckas jag detta år att stoppa in julen i en liten ask som jag kan förvara i min ficka.

Fast det är ju klart, minnena från denna jul finns ju redan bevarade i hjärtats innersta kammare ändå <3


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Aha se där, lusitgt att likheterna kändes igen. Och som du säger, självklart ska man fortsätta simma vidare=)

Vad roligt att du känner för att blogga, och ofta! Jag ska också försöka och få till fler inlägg inför detta år tänkte jag.

Ja visst, ärvt och nött brukar vara mjukt och skönt=)
Ibland är det skönt att få mysa runt hemma med det man känner för, med all rätt!

Hoppas du får må bra!
Kram

2013-01-13 @ 00:02:57
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0