Kvarntorpare på tur

Det är inte varje dag jag är ute och går med en hund OCH en symaskin! Det är heller inte var dag som jag balanserar ett fullt flak med ägg på ena armen. Kanske ännu mer sällan händer det att jag äter fjällröding till middag här nere i Skåne.

Men i måndags så gjorde jag det! I måndags fick jag nämligen finbesök i form av långväga gäster. Näst intill hela familjen Kunosson tittade nämligen förbi! God mat serverades som ni kan se, det eftersom Uffe ställde sig vid ugnen. En härlig kvällspromenad i parken där Herr Lök höll en kortare introduktion om Alnarps slott innan han cyklade vidare i natten (det är en av våra professorer).Kvälllen avrundades med en rykande avslutning på dagen i form av ett par koppar med thé.

 

 

Skrev jag förresten att jag känner mig som världens rikaste med alla de fina vännerna som jag har runt omkring mig?!


Kommentarer
Postat av: Rinki

Låter fint och mysigt! Maten såg väldigt god ut, jag äter inte fisk sådär vidare ofta heller, borde man typ göra för det är ju väldigt gott när man väl tillagat allting.

Sv: Yes, pizza i Italien är verkligen någonting! Min mamma är från Italien så jag har varit där ett par gånger :) vet att deras pizza är god. Dock har jag aldrig riktigt gillat den tidigare, tror att det var för att jag märkte att jag alltid mådde dåligt efteråt pga laktosen, det är först på senare år som jag har upptäckt intoleransen. Hm, det finns dessvärre inget stort ostbud för laktosintoleranta :/ men finns något, dock smakar det ju inte som mina favoritostar jag hade tidigare :P.

Skönt att tentan verkat gå bra, du kanske vet nu hur det gick? Jag fick ett B på tentan och kursen, vilket kändes sisådär...då jag faktiskt tyckte att jag förtjänade ett A som många andra fick. Nåja, I'm over it now :).

Tack för kommentaren angående skolskjutningen! Du skrev jättebra och jag håller med dig, verkligen!

Kram på dig!

2013-01-31 @ 22:48:30
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Marléne Miilo & Ulf

Tusen tack själv för att vi fick komma och hälsa på :) Alltid lika trevligt att träffa dig. Det var så kul att få se din skola och självaste Mr Lök ;)
Resan neröver har gått toppen och värmen börjar visa sig vissa dagar.. Vi tittade till dina odlingar i Almeria ;D ;D Du bara måste komma ner och titta på dessa enorma odlingar, helt sjukt för en norrlänning ;)
Sköt om dig och hoppas nu symaskinen får jobba sig varm. Stora kramar från oss tre <3

2013-02-12 @ 18:00:36

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0