Åttakilometershalsduken

Jag skämtar inte, Landskrona jobbar på det. Jag har jobbat på det. Många jobbar fortfarande på den åtta kilometer långa halsduk som den 24:e oktober ska omfamna och värma stadens centrum. Man planerar nämligen att linda in stadens centrum i en gigantisk halsduk på FN-dagen. Men det är inte själva FN-dagen i sig man ska fira, utan att Landskrona fyller 600 år!

 

 

Det kom sig så att jag för lite mer än ett år sig befann mig i Skåne för att jobba på Farbror Elofs Skafferi. Varje måndag var jag dock ledig och eftersom en av mina kusiner då jobbade och levde här nere så passade jag på att besöka henne! Men eftersom hon slutade jobba lite senare än vad jag kom ihåg så strosade jag in på ett café och stickade/fikade litegrann.  Det föll sig nämligen så att jag glömt min stickning hemma, men att där på kaféet så fanns en korg med stickmaterial för entusiastiska handarbetare. Kom ihåg lappen som hände där intill om att det var för stadens 600-årsjubileum. Hur jag kom att tänka på det just denna dag beror på att det omnämndes i dagens metro, vilket fick tankarna att vandra bakåt i tiden...


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0