Oh la la

Igår var det myslördag av stora mått må du tro! På min lista stod det ”Bara vara med fina vänner”. Sagt och gjort efter en 13 (!) timmars sömn så var jag fräsch som en nyponros och strosade Malmö runt med mina fina klasskamrater. Vände och vred på loppissaker, testade vintageklänningar och åt gott. Det där med att äta gott är något av ett kapitel i sig. För maten ska inte bara få det att vattnas i munnen, utan själva platsen ska vara inredd så att man känner sig hemma.  Mysigt och hemtrevligt ska de va’!

 

Så ja, jag har och kommer nog alltid att ha höga krav. Inget balanserande på höga stolar som jag knappt kommer upp på och där jag sedan måste sitta som en staty för att inte ramla ner. Nej en rejäl trästol ska det vara, allra helst en soffa, då mår jag som en kung. Vi hittade det stället, efter mycket letande så fann vi det på ett litet hörn i Södervärntrakterna- Bistro Oh la la!

 

Det hade en sådan intensivt mysig framtoning att jag nästan blev snurrig. Udda möbler, fransk brytning, hemlagad mat, en publik vinylspelare med en hög jazzskivor som jag och Sofia glatt gick igång på. Toppenställe för en långlunch eftersom mina höga krav faktiskt tillgodosågs där.

 

Rykande het pumpasoppa med gorgonzola och basilika!

Nybakt bröd och ett par koppar kaffe på det och gänget var som nya människor!

 

Förresten! Vill du själv hitta dit så är gatan Simrishamnsgatan och siffran 36.


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Vad härligt! Det blev inget nagellacksmålande för min del, när man lyfter flyttkartonger o håller på skaver det av lätt, så jag väntar lite=)

Underbart, GRATTIS till superbra resultat på tentorna!! Hurra=)

Man tager vad man hager är ett bra uttryck, tycker det fungerar i mycket!

Haha exakt! De tråkiga sakerna petas lätt ner för de mycket roligare sakerna, lätt=)

Kul att lägenhetsvisningen kändes bra! Spännande och höra mer sen om du vill berätta hur det går. Lät som en fin förra helg för övrigt, underbart gott med våfflor! Tänker alltid på min mormor när jag äter våfflor, hon gjorde alltid våfflor från grunden som vi ofta åt i stugan på våren=)

Tack, det är på bättringsvägen men fortfarande ont i kroppen! Men det går ju över tur det.

Åh vilken lördag du hade! Låter som ljuv musik i mina öron. Miljön är ju jätteviktig, den ska kännas inbjudande och trivsam.

Så god fisken såg ut där nedan, något att inspireras av minsann!
Kramar

2013-02-03 @ 20:06:29
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0