Livet i skåneland

Vad gör jag? Frågan är snarare vad gör jag inte? Bloggen har helt klart fått stryka på foten nu när tempot i vardagen trappats upp. Men det är roliga saker och allt roligt är det helt omöjligt att hinna skriva om, men jag ska ge det ett tappert försök…

 

Alnarp Community är ett odlingsnätverk som vi har startat upp på skolan, detta tar en hel del av min tid och engagemang, men o så skoj det är! Samtliga onsdagar jobbar vi på vår mark och förutom detta så spinner vi för fullt på vårt kontaktnät vilka bjuder in oss till studiebesök. Så vi är helt enkelt på resande fot en del. Detta kräver dock lite planering och det är där jag och mina listor kommer in. Plus en resa till K-Rauta igår där fantastiska Marcus och Leo kom till vår undsättning och här med gett oss bästa möjliga plattform för att få en superb kompost. Vi har nämligen bjudit in Susanne Wiigh-Mäsak som är en mästare på det här med komposter som ska föreläsa hos oss nu på onsdag! Men är du ivrig på att veta mer om mina vänners och min aktivitet inom detta område så kan du alltid kika in på http://alnarpcommunity.wordpress.com/ där jag nu mer är en flitig skrivare.

 

Förutom odlingsutskottet där jag alltså sitter som sekreterare samt som en av tre i PR-gruppen så händer det vissa saker på Tisdagsfiksfronten också. Ett helt annat utskott som vi har på universitetet, där vi har varit på en helt annan typ av studiebesök. Detta har dokumenterats och håller i dagarna på att tryckas upp till en liten broschyr. Det är ett pill att få en broschyr fin layoutmässigt kan jag lova. Men nu är den som sagt på tryckeriet. Denna broschyr vi vill även dela ut gratis till studenterna, eftersom där i finns en vägledning över Lunds cafédjungel. Detta har dock medfört att jag knåpat ihop en äskning så att vi kanske kan få tryckkostnaden betald eftersom jag är utskottets kassör. När jag ändå var i farten skrev jag en för Alnarp Community också.

 

Bilder från en supertrevlig grillkväll

 

Nu ska mamma inte oroa sig för jag pluggar också. Jepp, jag hinner med det med. Jag multitaskar bara. Fast man kan inte jobba jämt, utan jag varvar detta med att måla hela världen gul. Odlar potatis och tomater så att det står härligt till (tror tomatplantan snart överproducerat och kommer att ta död på sig själv då den bär 10 tomater och 12 blommor). Jag terapibakar bröd. Tränar. Tragglar latin. Pysslar med Mormorsrutan (ikväll ska vi vara här och pyssla). Syr en mössa till en vän som förlagt sin. Grillar med vänner. Hittar saltkaret bredvid rönnen. Bakar tårtor på Lommaborgen. Längtar efter en hund. Går runt med skruv och en cykelpedal i fickan. Dricker kaffe i massor. Kramar mina kusinbarn. Letar boende med grymma tjejer och hoppas att vi blir sambos. Tja, det händer och sker endel i Skåneland (även fast jag glömt eller uteslutit hälften). Lev och må!

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0