En helt ny värld

Jag har blivit uppslukad. Helt och totalt av den nya värld som öppnat upp sig för mig. Nu lever jag på skolan, försöker tänka latin och dissekerar allt jag stoppar i munnen.

 

Men vänta nu tänker du, vad sysslar du med? Jo, jag skrotade landskapsarkitekt och bytte dröm. Inte för att jag inte kom mig in, utan för att jag faktiskt gjorde det men insåg att det inte var rätt för just mig. Jag läser nu istället till trädgårdsingenjör eller TRING som vi själva kallar oss. Det är otroligt roligt och dagligen blir vi fullmatade av lärdomar från universitetet. Det intensiva tempot i kombination med total avsaknad av internet, har lett till denna långvariga tystnad. Men jag kan inte sticka under stol med att det främst berott på mina växter och sexdagarspluggvecka. I lördags (ja jag var på skolan fem timmar i lördags) så vaknade jag vid köksbordet bland alla mina papper av att en av mina klasskamrater undrade vart jag var. Det låter ju lite absurt, men faktum är att kombinera studier i botanik tillsammans med picknick i parken inte är helt fel. En park som är helt otroligt i både artrikedom och också för dess skyltar. Men nog med utsvävningar från mig. Jag lever och allt är bra (förutom att hjärnan känns lite avtrubbad efter över åtta timmar på universitetet) och nu ska även benen få sig en omgång, då en rejäl löptur stundar innan jag däckar för dagen.

 

Viola x Wittrockiana eller pensé om du hellre vill...

 



Kommentarer
Postat av: Gabriella

Sv: Åh så fint att höra av dig! Jag har smygit in hit och kikat med jämna mellanrum=)

Precis, trist men sant det är bara att "stå ut" med dessa prov och göra sitt bästa.
Haha ja, men blir lätt snurrig efter en dag på universitetet med all text! Brukar försöka tänka på att inte skriva så mkt, men ibland har jag så mkt på hjärtat så det blir mkt text ändå på bloggen=)

Det är sant! När man tar sig tid, lönar det sig. Och glädjen blir dubbel av jeanslycka=)

Helt rätt, av både dig och Kajsa Varg tycker jag!

Tack, kurerar mig till fullo! Det är segt men snart ska jag bli kvitt den. Hoppas du får vara frisk!

Vad roligt, gratulerar till utbildningen! Jag har funderat på vilken det blev för dig. Låter jättespännande verkligen! Mkt plugg kan jag tänka mig, men oj så härligt med all blomprakt=)
Kram!

2012-09-10 @ 23:43:25
URL: http://elephantzoul.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej och hå, här händer det grejer och tiden rusar iväg och sommaren är slut och det blev visst höst bara sådär poff! Så himla roligt med trädgårdsingenjör, grattis! Nu ska jag uppdatera mig i vad du haft för dig senaste tiden :)

2012-09-11 @ 11:11:13
URL: http://betweenheavenandhello.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Så spännande! Tycker det var rätt av dig att byta dröm om du kände att det inte passade. Det vet man ju inte förrän man faktiskt provat på det :) Låter otroligt kul att bli TRING, kan tänka mig att det är ett väldigt öppet yrke där man kan göra mycket! Vad vill du helst jobba med efter färdig utbildning?

Ja då förstår jag att han kan det där med möblesnickeri också. Det är ju otroligt kul att ha mycket hantverk omkring sig som man kan blanda upp med med kommersiella möbler från t ex IKEA :) Bor själv i ett riktigt ikea hem, har nog ingen möbel som inte är från ikea skamligt nog haha

Jaså, ja vi är väldigt lika då på många sätt haha! Då förstår jag också ditt intresse för vad som sker i de länder där det är krig och andra orättvisor. Som anhörig oroar man sig ju mycket av ovissheten annars när man inte vet vad som händer och vad de gör. Som tur är har min sambo inte varit på mission än och vet inte om det blir någon än på ett tag men man vet ju aldrig. Det kan ju komma närsomhelst :)
Kramar!

2012-09-13 @ 08:45:59
URL: http://fikamed.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0