Håll masken!

Ännu ett utdrag i mitt liv- Jag vaknar med känslan av att en stor fuling till finne smugit sig fram under natten, vilket givetvis har inträffat. Därför duttar jag på concealer och ett lager av min vanliga foundation där i halvmörkret, eftersom jag inte bryr mig om att tända lampan.

 

Cyklar glatt till universitetet och slår mig ner på platsen som Sofia hållit. Bredvid sitter en manlig bekant som lite nyfiket undrar vad som hände med min solbränna. ”Jag tyckte att du var brun igår…”

Jag var brun igår och jag är fortfarande brun, det var bara det att det låg inbäddat under lite makeup. Självklart i helt fel nyans (helt klart eftersom han av alla upptäckte det) eftersom jag inte hunnit vara i Götet sedan jag kom tillbaks från Rhodos. Det vill säga samma bleka foundation åkte av gammal vana på imorse, vilket gjorde mig till ett blekt litet spöke istället för ett solbränt ett. Numer sitter det en lapp med varningstext på sminkväskan och vissa vet lite mer än nödvändigt om mina sminkvanor.


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0