Så ska skåpet stå

Jag är så glad över mitt nya skåp som inte är så där jätte nytt. Dels har det bott hemma hos mig ett tag och sedan så är det inte direkt nytillverkat. Det är dock en liten historia bakom detta skåp som jag hade tänkt att berätta för dig nu...

 

Skåpet visade sig bo på fjärde våningen. Givetvis fanns det ingen hiss, utan bara långa och många trappor. När vi väl genomfört dagens styrketräningspass och fått ner skåpet och kommit ut på gatan, så uppstår det ett nytt problem. Det går inte in i bilen, trots att vi mätt att det skulle passa. Naturligtvis så råkade vi dra till med innermåtten och inte där luckan var som smalast vid karmen. Skåpet går alltså inte in i bilen och ingen av oss är sugen på att hyra och köra släpvagn mitt inne i Malmö. Så vi fortsätter att vrida och vända, vägrar ge upp. Men det går verkligen inte in. Så vi hivar upp det på taket och tar fram påsen med spännband. Båda tittar på den andre och vi inser att ingen av oss är några hejare på spännband. Men det går, tillslut så sitter skåpet fast. Det sitter fast så bra att när det slutligen blir dags att ta ner skåpet så går det inte.  Det sitter fast där på taket och vi får inte loss det. Assistans kommer och så plötsligt är skåpet är nere och inne i min lilla stuga. Nu gör det sitt jobb och slukar allt porslin som jag äger och har samt några högar sängtextil.


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0