TO DO

Jag är väldigt svag för presentpapper. Köper på mig en rulle vart jag än går nästan. Man kan aldrig få för mycket presentpapper enligt mig! Dock så är det ju bra om man använder papperet också! Tänkte därför komma med två tips till andra obotliga själar som sitter med metervis av presentpapper…

 

 

Slå in en kartong!

Antingen hela eller som här bara locket. Samlar nästan på kartonger just eftersom de är så bra att ha. Perfekt skoförvaring. En bra att ha låda eller en låda med saker som man måste göra i veckan.

 

Klä en tändsticksask!

Ett annat tips är att klä in tändsticksaskar i ett roligt papper. En vanlig ask är ju inte direkt supersnygg att ha liggandes framme, men med lite papper så förvandlas den till en skönhet. Gillar man också tända ljus och förbrukar ett antal tändstickor per vecka, så kan man lika gärna slå på stort och göra ett gäng när man ändå håller på...

 


Kommentarer
Postat av: Rinki

Jag gillar också presentpapper, men jag tycker att de finaste jag hittar är alltid så dyra så det är sällan sådant får följa med mig hem ^^ "slösar" pengar så att det räcker.



Sv: Var nog inte riktigt en inflammation, men absolut någon form av irritation, kanske pga pollen, för fick ju samma symptom som ögoninflammation, mycket tårar, kliandet och uppsvullet öga (har haft det tidigare)...men det försvann på en dag, så tja, jag är glad i alla fall.



Yes, A Fine Frenzy är så himla härlig! <3 Hon har en sådan underbar röst.



;) Gitarrister, jag håller med, har alltid varit svag för musiker eller ja, män med talang för musik, ja tjejer också för den delen. Min sambo kan inte spela instrumet, men han kan sjunga dock :) så det är jag glad för, då har jag någon att sjunga med, eller som oftast orkar med att sitta och lyssna på mig.



Jag kan också tycka att det är jobbigt att se att alla ska vara så tunna, men samtidigt så har jag väl någon bild av mig själv som "för tjock" trots att jag vet att jag inte är tjock, utan normal, sund vad det nu betyder. Men det är jobbigt att hela tiden matas med alla smala bilder, därmed tycker jag att bilder som dina som är perfekta, enligt mig (bara inte om jag applicerar det på mig själv) så är det helt underbart! Som en frisk bris, för jag tycker seriöst att det man såg av dig var otroligt vackert och snyggt!



Igår var jag och sambon på middag hos hans pappa, idag har det varit rätt lugnt och imorgon är det födelesdagsfika hemma hos sambons farmor som fyller år. Plus att jag och E ska på lägenhetsvisning imorgon bitti, det ska bli spännande! Jag håller tummarna för att det är en riktigt fin lägenhet! <3.



Hur ser din dag ut imorgon?

Kram

2012-05-12 @ 20:19:53
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Gabriella

SV: Åh tack ska du ha, fint att höra!

Ja visst är det alltid sorgligt när någon dör, det blir så påtagligt.

Men jag har många fina minnen av min mormor också, tur det.



Det är ju så ibland, full rulle brukar maj månad vara bra på=) Hoppas du finner tid att se filmen vid ett annat tillfälle snart.



Precis, så skönt med miljöombyte förra helgen!



Verkligen, Clara brukar ha fina pysseltips o härlig inredning o goda recept, allt i ett liksom=)



Bra tänkt, o det blev ju superfint med mintgrönt! Vitt är ju väldigt fint det med, men är fint att bryta av det vita (om man har mkt utav det) med en annan härlig kulör=)



Tack! Det blir en helg av full fart. Men ikväll är jag så trött så jag unnar jag att bara vara med tända ljus. Annars är det helgrep med barnen inför danssagan o tentaplugg som gäller. Vad gör du i helgen?

Och hur gick det på din examination? Skönt att den är gjord nu!



Ja, ska nog unna mig iaf en pelargon efter allt jobb o plugg när tid finns sedan=)



Åh så tjusigt, o finfina tips!

Jag är också lite svag för presentpapper=)

Kram!

2012-05-12 @ 23:22:52
URL: http://elephantzoul.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

ÅH vilket sött papper, undrar om det går att klä möbler med presentpapper med? Det går ju att göra decoupage med servetter och tapet :D

Jo visst finns det några guldkorn bland caféerna här i stan. Mest är det ju modernt och tråkigt inredda men Systrarna Lindqvist är ett litet gulligt ställe med hembakat och sen hade vi ju Café nyfiket som låg i ett gammalt 1800-talshus och de hade bevarat stilen men de fick tyvärr stänga. Sen är ju Glassiären ett konstverk i sig med retrostilen :D

2012-05-13 @ 10:45:03
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Fina resultat! Dina tips är absolut värda att ta vara på.

Kram

2012-05-13 @ 17:29:47
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha det är ju det som är det fina :)

Härlig inlägg. Så fint du har gjort det! Har inte så mycket fint papper hemma, men får väl ge mig ut och leta någon dag!

2012-05-14 @ 07:09:41
URL: http://atilio.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0