Kristina från Duvemåla

 

En dröm gick i uppfyllelse i helgen. Jag har alltid varit svag för Kristina från Duvemåla. Gått och nynnat på sångerna från mammas skivor från musikalen. Jag nynnade och gungade, precis som Kristina gör i musikalen. Förstod till en början inte riktigt vad texterna handlade om, men att någon måste finnas var ju uppenbart till och med för mig! Annars så hade de aldrig tagit i så som de gjorde!

 

 

 

 

Jag förstod betydligt mer än så nu i helgen när fina Riikka bjöd med mig på Svenska Teatern i Helsingfors. Hon hade nämligen en biljett över till en musikal som min kusin promt inte ville gå på, kunde till och med betala bara han slapp. Han behövde dock inte betala mig, det behövdes nämligen ingen övertalning för att få mig att följa med. Det enda som krävdes var att fylla vattenflaskorna, greppa toarullen och se till att smärtstillande fanns tillgängligt. Det låter absurt, men redan då led jag nämligen av hamstersymptomen så allt detta behövdes i alla fall till en början. Sedan kom gåshuden och guldet blev till sand och en viss person satt som i extas där uppe på balkongen.

 

 

Björn och Benny har verkligen lyckats. Tidningarna bekräftade detta redan innan vi gick in, men det var inget mot mina egna förväntningar. Mina förväntningar var nämligen skyhöga, nu när en sann barndomsdröm var på väg att förverkligas.

 

 

Allt var perfekt, bortsett från mina hostattacker och mitt lilla torn av snorpapper. Drömmen slutade med stående ovationer innan jag däckade på bussen tillbaks till Borgå.

 


Kommentarer
Postat av: Vicky

tack! väskan kommer tyvärr (..) från en klädaffär nere i nice, inget speciellt märke! kram :)

2012-05-24 @ 14:45:00
URL: http://vickys.se/
Postat av: sandra

Så glad jag blev för din kommentar! Du skriver så bra och förnuftigt.



Ser härligt ut med musikal. Gillar att gå på såna tillställningar även omd et inte blir så ofta.

2012-05-25 @ 10:47:24
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Låter som ett trevligt besök, förstår att det inte krävdes vidare övertalning där inte :P Som sagt kul att du äntligen fick se musikalen även om du kände dig så dålig!

Ja gröt och soppor tröttnar man lätt på, speciellt i värmen när man vill ha någon lätt, lite kall mat :)

Kram!

2012-05-25 @ 10:50:34
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: karoline

WOW vad coolt!

alltså, så himla konstigt att du inte hittade.

Det finns ett annat band som heter birdettes också, en stråk-kvartett från england tror jag.

Här är vi iaf:



http://www.facebook.com/pages/The-Birdettes/328975303819297

2012-05-25 @ 11:21:15
URL: http://www.karolinesvintage.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0