Jorden runt

När man är sjuk så kan man roa sig med mycket. Bland annat så har jag studerat min jordglob riktigt, riktigt noga och kommit fram till att jag snart har en åttioåring i lägenheten!

 

 

Det eftersom jag har konstaterat att Pola fortfarande ligger i Italien det vill säga den gjordes innan 1947. Franska Västafrika finns fortfarande med och denna existerade mellan 1895-1958.

Det måste vara innan 1948 eftersom Korea då delades och det är ”helt” på jordgloben än. Likadant är det med Persien som år 1935 bytte namn till Iran. Så kring 1935 borde jordgloben ha gjorts, något som jag även fått bekräftat vid köpet. Så det enda som fattas nu är att jag ska byta lampan som är i...

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Åh, en jordglob står verkligen högst på min önskelista just nu. Så fuskigt!



Jaha, vad roligt! Min pojkvän har inte spelat sen han var liten men nu drog de ihop ett gäng som ska spela lite tillsammans :)

2012-05-28 @ 08:13:52
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Gud så spännande med en minst 80årig jordglob! Det är ju så kul att sitta och studera såna och se hur världen förändras :)

Härligt att du börjat tugga mat igen, förstår att du var trött på mosad mat och soppor hela tiden!

Hoppas din helg varit kanon! Kram

2012-05-28 @ 13:41:09
URL: http://fikamed.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0