Hamstervarning!

Söndag: Hamstern blev intvingad på akuten, skickad mellan avdelningar eftersom man aldrig sett något liknande för att sist bli en ofrivillig nålkdyna. Fick ett antal plåster på såren, smärtstillande och penicillin allt eftersom man tror sig veta vad det är.

 

Måndag: Hamstern kan inte tugga (men det kunde hon inte innan besöket på akuten heller) det vill säga hon kan enbart inta flytande kost. Hon kan däremot svälja och uppenbarligen ska de enorma blå kapslarna som ser ut som droger, men som är pencillin ner.

 

Tidsag: Besök hos först läkare och sedan käkkirurgen på Sahlgrenska. Kom fram till att hamsterns spottkörtlar är på väg att återuppstå och att hon kanske snart slipper se ut som en hamster. Hopp om framtiden är det när hon här att det kanske vankas fast föda snart.

 

Om ni inte redan listat ut det så är det jag som är hamstern, tyvärr.

Så om någon har några goda recept på mat som inte behöver tuggas så är du mer än välkommen att lämna detta! Det hade varit ännu mer underbart om denna maträtt vore kall, då hela götet gassar och jag är mer än less på varma soppor och gröt...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Mango soppa är så himla gott tycker jag!

Kanske inte optimalt till middag men i alla fall som lite näring :)

2012-05-23 @ 06:29:32
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Haha förstod att det var du som var hamstern när jag läste sahlgrenska. Hoppas du snart blir bättre vännen, låter minst sagt jobbigt!

Så kul att du fick se musikalen som du alltid velat se, kan tänka mig att den är riktigt bra! Är ju en riktig klassiker som man borde sett någon gång! :)

Ja gratängen går ju toppenbra att mixa!

Kram

2012-05-23 @ 14:26:10
URL: http://fikamed.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0