Blod, svett och blåsor

Igår var det närkamp för hela slanten och det gick vilt till, inte minst för oss tjejer som har en tendens att ha lite längre naglar än killarna. Det blev ordentligt svettigt, ett antal blåsor uppstod och lite blodspillan ägde rum.

Bild lånad från GP

På tal om att äga rum så sprang jag ju vårruset i tisdags och det gick ganska bra. Tjugotusen (!) deltagare och en hel del publik, så hela Slottsskogen var full med folk. Såg till att följa med dragsspelståget där i början, då man gick och sprang om vartannat. Men så lyckades jag ta mig förbi korvstoppningen och kunde börja springa på som vanligt. Kom i mål när klockan visade 33.15 vilket gjorde mig väldigt upprörd. Dock så var tjejen jag som sprungit med hela vägen lite förvånad, det var väl inte så dåligt? ”33.15 frustade jag irriterat. På fem kilometer det är INTE okej!” varpå jag fick till svar att vi faktiskt var i startgrupp tre det vill säga hade startat tio över…

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0