Änglar finns!

Gårdagen ägnades åt att prata med polis och försäkringsbolag. Min mobil försvann nämligen igår vid lunchtid på en fullsatt spårvagn. Fick minst sagt panik, inte så mycket över att behöva köpa en ny mobil utan mer att alla mina nummer och bilder försvann...


Men efter regn så kommer solsken och eftersom solen verkligen sken idag så fick jag imorse det glädjande beskedet att min mobil var återfunnen! Mot beskrivning så kunde jag hämta ut den. Dansade därifrån i ren glädje över att det finns så fina människor och eftersom jag inte kunde belöna denna ängel som lämnat in min mobil, så delade jag ut belöningen till behövande på gatan istället. Det kändes bra i maggropen det!

 

Men tro inte att min lycka slutade här- Starbucks bjöd på en gratis latte. Jag hittade en supersöt klänning i precis det tyg som jag har gått och suktat efter och det för en relativt billig penning. Skrev på anställningsbeviset igår och pratade med arbetsledaren idag, så imorgon är det jobb som gäller! Firade alltihopa tillsammans med P på ett underbart thai-ställe.

 

 

Förresten så har jag även hunnit med att baka fantastiskt gott solrosbröd och snart ska jag iväg på step-up. Vilken dag va?! Önskar nästan att alla dagar vore så här, dock så tror jag inte man skulle uppskatta det i längden.  För vore man konstant på en topp, hur ska man då veta att man är befinner sig där? Så jag tror att man behöver både toppar och dalar för att uppskatta livet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

ÅH härligt att bli bjuden på latten! Känns så konstigt att se alla gå på Starbucks hela tiden nu när det finns i Sverige också :D

sv: Ja visst är det fint att skriva dagbok, skrev under hela tonåren och visst är det skoj att gå tillbaka och läsa!

2012-03-14 @ 18:43:58
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: a Lady & a Tramp

ursäkta mig, STARBUCKS!?!?!? Har ni det i göteborg????

Varför har du inte sagt nåt?! jag kommer ju måsta flytta nu!

2012-03-15 @ 18:55:58
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com
Postat av: Katti

Grattis!!! :) <3

2012-03-17 @ 21:59:24
URL: http://kattitingeling.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0