Nostalgi

När jag var liten lekte jag ofta med en kulram med kulörta kulor. Det var något speciellt med att sitta och dra de där kulorna fram och tillbaks. Men hur jag än drog så lyckades jag aldrig få loss någon kula. Är något äldre nu och har inte längre som mål att få av några kulor. Tycker tvärtemot att det är väldigt trevligt att de vill sitta kvar!

 

 

 

Det ligger nämligen till som så att jag satt och läste Plaza Interiör och såg en liknande ram längst upp på ett skåp. Började direkt tänka tillbaks på barndomen, drack undertiden upp mitt te och begav mig till närmsta loppis. Så ligger den plötsligt bara där- kulramen från tidningen. Leksaken från det förflutna. Det var ju som gjort för ett köp!

 


Kommentarer
Postat av: johanna

ha en bra midsommar!:)
vad ska du hitta på i det soliga vädret?

2012-06-22 @ 14:31:46
URL: http://www.johies.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0