Oro är en form av rädsla

Seriöst, jag hatar att vänta. Det gör mig nervös. Nervös över att någon kan ha gått fel. Det gör mig ännu nervösare. En dålig cirkel som ni hör.
 
 
 
Men dagen startade bra, jag kom mig ut ur skogen och till jobbet. Igår blev det en timmes lek, en mils löpning och sedan avslutade vi med att stretcha och kasta pinnar en timme. Även imorse, där mellan fem och sex var vi ute och tillämpade denna skojiga lek med pinnen igen. För det är en speciell pinne det där. Kira hittade den i skogen och sedan ville hon inte vara utan den. Den följde med oss in och upp i sängen. Donnan sov på mitt långhåriga fårskinn i natt brevid mig och imorse fick jag en pinne i min hand som ett tecken på att sex timmars vila är allt man behöver i denna värld. Detta förtydigade det lilla monstret som tittade på mig med alla sina ögon (Kiras leksak). Så vi gick ut och fortsatte att kasta pinnar i frisk morgonluft. Fram tills dess att en av hennes rätta ägare dök upp och jag var tvungen att gå till jobbet vill säga.
 
 
Här har jag sedan dess väntat och går på en kick av godis (har en hel skål framför mig) och lyxkaffe. Det är inte påsk, men jag är nervös. Så jag inmundigar det som finns i närheten. Är ganska så rejält nervös också, samtidigt som jag längtar. Längtar efter att få besked. Ett besked som förhoppningsvis är postitivt. Att jag har kommit mig in och att jag inte längre behöver drömma. Men det måste vara något fel på min uppdateringknapp, för jag får aldrig något mejl från Antagningen. Idag är det ju till och med rätt dag! Trodde nämligen att det var i tisdags nämligen...
 
 
En annan grej är att jag tagit på mig att jobba extra i helgen. För att alla jobbar sju dagar för att sedan jobba fem. Tolvdagarsvecka har väl vem som helst hört talas om, eller? Speciellt när man får gå upp klockan fem?
 

Kommentarer
Postat av: a Lady & a Tramp

det ÄR idag, jag har sett flera som meddelat på facebook och twitter...

2012-07-12 @ 15:26:18
URL: http://www.lady-tramp.se
Postat av: Mormorsglamour

Men jag måste hålla med! jag hatar att vänta och det ska helst gå så fort som möjligt. Är ju så galet nyfiken, så hemligheter tar knäcken på mig.
Hoppas att du kommer in, håller tummarna!
Kram
Helena

2012-07-12 @ 19:51:01
URL: http://afnord.blogspot.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0