Det som alla talar om, men ingen sett

Det där som alla talar om men ingen sett. Eller sett har väl det flesta gjort och hört talas om- Men ingen som inte äger kokboken vet hur man gör. Självklart syftar jag på systrarna von Sydows grötbröd eller ”Helens hyllade grötbröd” som det kallas i boken. Underbaraclara och många andra har dock bloggat om det, men ingen har riktigt kommit till skott med att tala om hur man egentligen gör.

Bild lånad från Adlibris.

 

Detta förargar mig lite eftersom jag gillar att baka och anser att det är bra att både ha surdegsbröd och snabba limpan i sin reportoar. Där av besattheten att ta reda på receptet, eftersom alla som ätit det verkat ha älskat det. Så om du sitter på receptet så får du gärna dela med dig!


Kommentarer
Postat av: Gabriella

SV: Ja kanske bara ska satsa på att bli badanka då;)Skämt å sido, jag tror dig. Det låter verkligen härligt och som en superstart på dagen!

Hjälp ja, nu är augusti snart här! Jag kan inte fatta vart juli tog vägen!

Härligt! Det var fint med marknad. Den var liten med inte så många stånd, men desto mysigare. Havtornssaft fick följa med hem o jag ska snart ta en första slurk=)

Det var skönt med lite miljöombyte, träffa mamma o släkten och andas hasvluft såklart!

Haha ja vad paff man ska bli!=)

Hur var din helg?

Tyvärr har jag inget tips att ge om brödet, men känner med dig! Hoppas någon annan sitter inne på svaret!
Kram

2012-07-31 @ 21:58:19
URL: http://elephantzoul.blogg.se
Postat av: Fotograf Annie

Men finns inte receptet i boken?

2012-08-02 @ 19:29:27
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0