Svensktoppen, vårblommor, prinsessa, hästshow och frisk nötkärna


Idag skiner solen. Våren är på ingång för solstrålarna värmer och jag upptäckt de första blommorna idag. Våren gör mig alltid på strålande humör och det är väl inte konstigt en dag som denna då…


1. Sverige har fått en liten prinsessa!

 

2. Jag varit på hälsokontroll och fått bekräftat att jag är frisk som en nötkärna, har kolsesterol-, sockervärden enligt skolboken, likaså blodtrycket och att jag har näst intill felfri hörsel. Jag är i finfin form med andra ord!

 

3. Jag har blivit utvald av Svensktoppen! Inte till att bli Sveriges nästa sångfågel, utan till att rösta på vilka sångare jag tycker är bäst. En rolig uppgift som jag kommer att ägna den kommande månadens söndagsförmiddagar åt!

 

4. Sist med absolut inte minst så har fina Elin har bjudit med mig till Göteborgs International Horse show, så de två hästtjejerna kommer att befinna sig där ikväll! Lycka på hög nivå att bli bjuden på det bästa jag vet! Ville bara hoppa och dansa av glädje när jag fick reda på det (vilket jag också gjorde).

 

Första vårtecknet fångat med mobilkameran

 

Så nu är det fastställt att solen skiner och våren är på väg för jag har sett de första vårblommorna. Att Sverige fått en prinsessa. Att jag är med i Svensktoppsjuryn och frisk som en nötkärna. Och att nötkärnan tillsammans med vad hon hoppas kommer att bli en mycket god vän, ska på hästföreställnig ikväll. Livet leker och jag älskar det!


Kommentarer
Postat av: Jessica

NEJ SNÖDROPPAR vad avis jag är.



Och vad roligt! Har du en bild man kan se någonstans? :)

2012-02-23 @ 15:14:18
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Angelica

SKOJAR DU??????????? Blomman är inte från i år va?? Fan vad jag vill bort med snön!!!!! :( Vi har typ över 2 m! :'( Ha det bäst puman! :D Kramar i massor!

2012-02-23 @ 22:15:14
Postat av: Gabriella

SV: Skönt med power yoga o som du säger, det är ju ändå rätt skoningsamt för kroppen.

Javisst, jag får helt enkelt ge mig till tåls med ostbrickan o invänta en annan helg=)



Ja visst är det, underbart med vänner som hängt med i många år, som känner en utan o innan! Tycker dock det är svårt nuförtiden att hitta nya vänner som blir nära vänner. De flesta har sitt liv o sina intressen.



Haha exakt, man vet ju inte förrän man provat! Tror inte jag kommer bli nån golv-frukost-ätar-person. Men man vet aldrig=)



Ja en bild säger verkligen mer än tusen ord, håller med dig! Tack för tipset! Tyvärr bor jag i norrare delarna av landet så blir nog inte en Göteborgtripp om än det hade varit fint. Götet är en mysig stad för övrigt!=)



Åh tack! Ja, det är något speciellt med ens mor o far föräldrar. Jag har alltid beundrat min morfar o mormor för deras vänlighet o gästfrihet o deras hårda arbete utan klagan.



UNDERBART med vårblommor, nu blir jag nästan lite avis hihi. Men det som väntar på nåt gott var det ju...=)

Toppen att dina värden på hälsokontrollen var bra, hurra! Det finns inget värre än att inte ha hälsan.



Så roligt med en prinsessa, hennes föräldrar verkar vara både jordnära o härliga tycker jag.

Häftigt att du fick närvara vid salutskjutningen vid deras bröllop!



Kul med Göteborgs International Horseshow! Hur var det? Jag har själv ridit i flera år när jag var yngre.

Fint med Svensktoppen, bra flyt!

Hoppas du får en finfin helg!

2012-02-25 @ 12:40:38
URL: http://elephantzoul.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0