Rainy day

Jag hade planerat en långpromenad idag. Men med regnet som slår emot rutan och blankisen ute på vägen så känns det inte så lockande. Göteborgsstad har i alla fall kommit sig för att sanda delar av staden, dock så tycks aldrig dessa sandkorn finnas på samma plats som mig. För jag stiftar bekantskap med marken titt som tätt.

 

Jag behöver vara frisk som en nötkärna nu innan hälsokontrollen, så brutna ben och förkylning gör sig ej besvär. För det senare som faktiskt gjort sig det irriterande besväret, så har jag satt in mig på en kur av björnbär. Ett naivt försök att bli frisk genom frossande. Två kilo har jag hitintills hunnit sätta i mig, men nu är det nog slut med gotteriet eftersom erbjudandet om de goda bären har gått ut. Tillika tagit slut i affären.


Inscannad bild från en gamalflora

 

Är det förresten någon som vet vad man har för brist i kroppen om man bara måste ha björnbär?



Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Du borde verkligen läsa den, sjukt fin bok :)



Hmm, kanske är du bara sugen på bären eller så har du brist på sommar?

2012-02-18 @ 12:32:49
URL: http://gummistovlar.blogg.se/
Postat av: Gabriella

SV: Haha ja visst är det.

Lite rethosta kvar annars är förkyldningen väck, underbart.

Hur är det med din förkyldning?



Verkligen kul sätt med tejphållaren som sagt. Inte många som hade kommit på det tror jag=) Gillar hur man med små medel kan piffa till.



Så fin bild på regnet!

Trist väder ja, här blåser det rackarns mkt så min promenad uteblev också.



Lät som en fin alla hjärtans dag! Middag o kuddar på golvet är himla mysigt. Jag gjorde något liknande för några år sen när min sambo fyllde år.



Härligt med björnbär men vet dock inte mysteriet om varför kroppen skriker efter det!

2012-02-18 @ 16:23:57
URL: http://elephantzoul.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0