Reinventing the Classics

Som student kan tyckas att jag borde få nog av böcker, men så är inte riktigt fallet. Det är snarare så att de aldrig tycks tappa sin charm. Idag efter föreläsningen slutat satt jag på biblioteket och studerade samtidigt som jag filosoferade. Jag behöver mer och bättre förvaring, men en bokhylla blir lätt så ratigt om förvaringen är till för att få bort grejer. Så kom jag där bland hyllorna att tänka på en pryl som jag stött på tidigare i somras och som är den perfekta lösningen på mitt problem. Jag skapar bara en modern biblioteksförvaring till böcker, cd-skivor eller andra grejer som man känner för att stoppa undan. Antingen kikar du in på Etsy eller så gör man en själv. Jag funderar på det senaste.

 

 

Tillväga gångs sättet är enkelt- Fynda gamla böcker med fina bokryggar på loppis. Det fina är att du då själv får välja ut de bokryggar som just DU gillar. Skär ut bokryggarna och limma fast på valfri trälåda. De från Etsy är på 30,5x30,5x20 cm.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

nämen gud så fint!

2012-09-16 @ 14:14:07
URL: http://polichinelle.se
Postat av: Gabriella

SV: Javisst, nyfikenheten tog över så var tvungen o se vad du hade för dig=)

Haha känner med dig, jag har samma problem så att säga. Svävar gärna iväg jag med, fyller ut och skriver lite till.

Bra att du mår bra, du får vara inne allt som går o bara trotsa stromen när du måste=) Ja nu äntligen känns det som det vänt o jag tillfrisknat! Är fortfarande trött men klart friskare.

Roligt att du trivs! Kan tänka mig att det är många latinska ord att plugga in, det är som alla latinska namn på våra kroppsdelar vi inom dansen ska kunna. Man får ta en sak i taget o andas lugnt=)

Åh tack ska du, det värmer att höra! Jag brinner verkligen för frågor gällande barn och lärande. Vad roligt om din moster, intressant!

Helgen har varit lugn. Åt god middag med min fina vän i lör o hade det mer än bra, var år o dar sen jag träffade nån nu. Hur har du haft?

Underbart fiffig idé här ovan! Personligt, härligt och kul=)
Kramar

2012-09-16 @ 22:27:44
URL: http://elephantzoul.blogg.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Otroligt snygg förvaring ju! Kul att kunna göra det så enkelt också. Otroligt fiffigt och så blir det ju snyggt när man ställer upp det i bokhyllan :D

Ja men då ska man ju byta inriktning om det inte känns rätt i magen. Det är ju ändå stort att välja en utbildning som man ska gå några år och sedan jobba som. Det är ju inte det billigaste med studielånen heller. Då är det ju toppen att du hittat rätt, låter verkligen som spännande planer och mål med utbildningen :) Hälsoträdgårdar är ju verkligen en vetenskap och behövs mer av!

Ja visst är det så, en mission kan verkligen komma när som helst och ett nej finns ju inte ens att tänka på om de vill behålla jobbet. Förstår att du skulle vilja vara där med honom och göra vad du kan också. Själv är jag så blödig och tänker bara på värsta tänkbara men jag kan tänka mig att Johannes bok ger en väldigt tydlig bild om vad som försiggår där nere. :)

2012-09-17 @ 20:47:22
URL: http://fikamed.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0