My Granddaughter’s cabinet

   Ibland så börjar det bara klia i fingrarna. Man vill så gärna ha, men det kostar lite för mycket för att det ska vara genomförbart. För att det ska bli mitt. Skåpet som just nu ger mig habegär är My Granddaughter’s cabinet som Lisa Hilland designat.  Vet inte ens hur mycket det kostar, för jag får inte fram någon prisbild hur mycket jag än söker. Dock så brukar det vara ett tydligt tecken på att den är dyr. Vilket inte är så konstigt med tanke på hur vackert ek, björk och körsbärs samsas tillsammans med benmanschetterna i renskinn.

 

Dock så hittade jag en budgetvarianten från IKEAs nya PS kollektion. Den är billigare, men fortfarande inte superbillig på sina 3995 kronor. Är något robustare än sin motståndare, men fortfarande bestående av skojiga lådor (som man även kan bygga på efter tycke och smak).

Det fina är även att den är i massiv furu, vilket går bra ihop med mina planer. Jag skulle nämligen helst av allt se att lådorna hade olika färger, som går ton-i-ton med varandra. Att däremot måla körsbär och ek känns inte lika aktuellt!

 


Kommentarer
Postat av: Eleonore

Jag har alltid älskat Lisa Hillands skåp men måste säga att Ikeas var ännu finare :) jag hade dock velat måla om det i vitt om det inte redan finns! Jag är uppväxt med furu och andra träslag då pappa är möbelsnickare så jag har tröttnat på det :P

Oj, boktips säger du... Jenny Leeb har skrivit 3 underbara böcker om unga kvinnor i Sthlm och deras kärleksbekymmer, också väldigt lättsamma. Annars gillar jag Håkan Nessers böcker, de skönlitterära inte deckarna. Gillar hans språk och hur lätt han kan måla upp miljöer och karaktärer :) har du några böcker du tycke att man borde läsa?

2012-08-03 @ 14:39:44
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Gabriella

SV: Ja måste faktiskt erkänna att det inte är så tokigt med hund! Jag var inte alls en hundmänniska innan, var t o m rädd för hundar. Men Molly är verkligen snäll, hon har en så fin personlighet=)

Haha ja härmed är det fastställt! Har du provat havtornssaft eller bären?

Trist att proverna känns avskräckande. Förstår hur du menar! Är himla tråkigt överhuvudtaget när man skräms av prov trots att man gillar något väldigt mycket. Blir lätt så mycket press o stress kan jag tycka.

Helgen blir lugn, inte mycket planerat alls. Känner mig lite otålig o rastlös för tillfället dock. Så blir nog en rejäl promenix imorgon. Annars måla naglar, film o ev en loppissväng. Vad har du på g för helgen?

Förresten! Vilket härligt blockfärgat ikeaskåp, så häftigt!
Kram!

2012-08-03 @ 22:37:47
URL: http://elephantzoul.blogg.se
Postat av: Josh Hutcherson fansite

gillar den första väldigt mycket, skulle vilja ha en sådan :P

2012-08-06 @ 16:23:58
URL: http://thejoshhutcherson.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0