Drömmen som blev verklighet

Är så stolt att jag nästan spricker. De finns till försäljning nu- Tygkassarna med Sveriges åttonde underverk. Morfars underbara logga som skapades med lödpenna nere i snickarboa uppe i underbara Ammarnäs för ett bra antal år sedan. Han finns tyvärr inte med oss, men kvar lever minnet av honom.

 

 Fotograf: Bodil Johansson

 

Driven av min mosters dröm, som även ganska snabbt blev min egen så jobbade vi på projektet. Många är det som har hjälpt till, så många finns det att tacka. Främst kan väl nämnas mina underbara killkompisar Jonas och Elias som hjälpte mig när jag slet mitt hår eftersom mina Photoshopkunskaper var allt för bristfälliga. Gång på gång ställde Jonas upp när tryckeriet ville ändra och förbättra.

 

Kusin Johanna är fotografen

 

Men nu är de som sagt klara, en buss kom lastad på nolsia med ett gigantiskt paket och nu finns tygkassarna till försäljning! Hundra riksdaler kostar de, men påsarna är gjorda i rejält naturfärgat tyg.  Inga sladderpåsar här inte! Men så tog det också dagar av tygprovning och bollande med olika tryckerier innan det blev klart. För det var inte bara jag som skulle bli nöjd, utan i andra landsänden finns moster och mamma som också skulle gilla mitt val samt så klart även alla tilltänkta kunder. Lyckligtvis blev de kanon och nu är jag så nyfiken att jag har bokat hemresa för att klämma och känna!


Kommentarer
Postat av: Eleonore

Åh så kul att ni gjort dessa påsar! De är ju jättefina och det är kul att det är något som fin morfar startat! Han är no stolt nu där han sitter i himlen :D vilket jobb ni lagt ner vilket är värt allt kan jag tänka!

Den marknaden är kanon, tycker det är härligt att den reser runt i Sverige och andra länder! Vet faktiskt inte vilka städer de kommer besöka här näst men googla på marknadens namn och din stad så kanske det kommer upp något :)

Vilket sammanträffande! Kul att din pappa också är möbelsnickare. Antar att du är uppväxt med pappas möbler och att fu blivit lika kräsen som jag på bra hantverk och material i hemmet :P

Tack för dina härliga boktips, Liftarens guide till galaxen läste jag när jag var 13-14 och håller med om att det är en fantastisk bok! Johanne Hildebranths böcker verkar väldigt spännande! Kanske borde läsa dom, sambon är ju officer och man vet aldrig om han hamnar där. Kan vara bra att ha en inblick i vad som händer där även om det kanske skrämmer upp en mer :)
Hoppas du får en fin dag! Kram

2012-08-15 @ 10:02:23
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Sanna

Kassarna blev kanon och går som smör. Är själv en glad ägare av en. Underbar idé av er!

2012-08-18 @ 14:46:12
Postat av: Moster

Fina ord och bilder som framkallar starka känslor...
Kram, ni har gjort ett jättebra jobb allihop

2012-08-26 @ 14:51:13

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0