Spinning around

Var på spinning nu i veckan. Höstens första och givetvis så gick jag hårt ut direkt- Det blev ett intensivpass på 75 minuter. I min enfald så trodde jag ju också att 75 enbart stod för tiden, men nejnej, det stod även för att vi efter uppvärmningen aldrig kom under 75 procent av ens maxpuls. Och för att se att man inte fuskade hade alla varsitt pulsband, vars resultat projekterades upp på en enorm skärm. Och det där pulsbandet i kombination med min tävlingsinstinkt gjorde att jag var så trött i slutet av passet att jag nästan ramlade av cykeln! För inte ska ni tro att vi fick ligga på den siffran inte, för när man låg på 85 procent, så hördes en klar stämma att ni skulle vi sluta sova och börja kämpa!

 

Kan sägas direkt, jag kom mig aldrig upp till 100 procent av min maxpuls, vilket enligt datorn skulle vara 203. Dock så gjorde jag mitt bästa och hamnade med nöd och näppe på 94 procent av den, vilket gav viss järnsmak i munnen… Men det sköljdes raskt bort, då jag gick ut med grabbarna efteråt. Jag hade nämligen minireunion med några av grabbarna från min forna pluton!


Kommentarer
Postat av: Christina

Hej hej!



Vad kul! Vore jättekul att hitta på något :) Jag bor i Västra Frölunda så tar ju inte så lång tid in till stan heller :)

Jag jobbar nätter så jag kan nästan alltid, jobbar inte varje natt nämligen utan kanske 2 - 3 nätter i veckan.



Just nu är jag långledig tills torsdag, kommer hem till Göteborg imorgon. :)



Oh tackar! Dom vet hur man charmar folk hehe.

2011-10-01 @ 15:58:52
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket för svaret! Får se om jag själv köper in det eller om det hamnar på önskelistan men jag skulle väldigt gärna vilja ha dem! :)

2011-10-01 @ 21:06:18
URL: http://theonetheonlytheemelie.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0