Pest eller kolera?

Av två onda ting- Vad väljer du? Och varför?

 

Jag bor i en liten lägenhet utan fläkt och med en spis stor som en micro. Det förstnämnda har jag inte brytt mig nämnvärt om, då lägenhetens fönster aldrig gått att stänga. Igår kom dock två starka hantverkare på besök som med raspar, en flaska smörjolja och deras egen råstyrka. Det resulterade i att åbäket till fönster tillslut blev stängt och det utan att ytterfönstret ramlade ut! Den är nämligen lös, eftersom kittet som ska hålla fast rutan ramlade bort för ett eller två årtionden sedan…

 

Hur som helst så slipper jag och P nu de friska vindarna som hitintills- dag som natt blåst in på oss. Allt vore väl frid och fröjd om det inte nu var så att jag visst aldrig verkar bli nöjd. För nu inser jag hur praktiskt det är med att ha ett öppet fönster- det blir aldrig instängt här inne trots att kvadratmetrarna är få. Men nu är fönstret som sagt stängt, fläkten obefintlig och ventilationen är lika med noll. Det eftersom fönsterskrället nu inte går att öppna…

 

Så hur blir det? Vad skulle du välja av dessa två onda ting? Och varför?



Kommentarer
Postat av: Eleonore- Vinn exklusivt halsband från Truly Me

Låter inge kul med ett fönster som inte gått att stänga men förstår att matoset och resten av luften i lägenheten kommer bli mer påtagligt nu :)

Hoppas du kan ordna så man får lösa din krönika!

2011-11-01 @ 10:38:52
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Marléne

Jag hade valt öppet fönster, filtar och tjocksockar... jag är nämligen väldigt syretörstig ;)

2011-11-10 @ 15:54:59
Postat av: Marléne

Jag hade valt öppet fönster, filtar och tjocksockar... jag är nämligen väldigt syretörstig ;)

2011-11-10 @ 15:55:25

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0