Bokmässan i Göteborg

Bättre sent än aldrig skrev min forne kapten om bilderna som damp ner i brevlådan i förrgår. Och det är ju helt rätt, för det mottot lever jag också efter. Därför kommer här bilder från bokmässan som avslutades för inte mindre än åtta dagar sedan här i Göteborg...

 

Vilken karisma den kvinnan har! Blev jätte smittad av hennes entusiasm där uppe på kockscenen (som jag av någon konstig anledning hade fått för mig hette Klockscenen...). Goda macarons bjöds det också på innan jag fick min bok signerad!

 

Näst på tur stod Elin Ek,  känd från Grynets show.

Ännu en karismatisk person som fick hela mig på bra humör*

Gick därifrån med en nygräddad bondkaka och ett signerat bokexemplar.

 

Praktiskt nog så var trädgårdsscenen och matscenen i samma gigantiska rum, så jag hade med andra ord allt jag behövde innanför dessa fyra väggar. Behövde med andra ord inte röra mig särskilt långt för att lyssna på ett föredrag om medicinalväxter. Eller flera för den delen.

 

 

 

Plura från Eldkvarn hade visst också gjort en bok, som kort och gott heter Pluras kokbok.

Min tanke när den hostande mannen beträdde scenen var om han...

a) Satt något i halsen b)Tyckte att maten såg torr ut C) Tyckte att alla vi andra skulle bli sjuka med honom

 

Eftersom jag inte lyckades lista ut svaret, så avstod jag från smakproverna och fotade lite med min mobilkamera istället. Och köpte böcker så klart. Alltid böcker! Kan aldrig få för mycket av den varan och när jag blir gammal ska jag fixa ett bibliotek. Eller i alla fall drömma om ett. Så där ja, nu har även ni som inte var med på avslutningsdagen fått se lite vad som hände på Svenska mässan, eller jag har bestämt glömt en sak, kvinnan som får sätta punkt

Som jag bara fotade och sedan gick

 

* Blev så inspirerad att det blir ett helt inlägg om henne senare

 


Kommentarer
Postat av: Eleonore

ÅH massa härliga böcker, någon gång i livet ska jag också gå på bokmässan! Har alltid velat gå :D

Hoppas du bakade dig en kladdkaka, är verkligen gott och enkelt! Kram!

2011-10-03 @ 12:25:13
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Johanna

åh, så lyllo dig som fått gå på bokmässan!!!

en vacker dag.... =)

2011-10-08 @ 16:48:35
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com
Postat av: Alexandra MJ

Men Plura e ju bäst ju! Alltid bra råvaror och massor av smör och grädde :) Lite synd på det där med kokainet kanske....

Härligt med bikmässan!

2011-10-12 @ 19:01:45
URL: http://flickaninorr.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0