Bang, bang

I förrgår small det. Bokstavligt talat, när jag var på väg hem från intervjun. Eller jag ska kanske ta allt i rätt ordning. Var på anställningsintervju i måndags och lyckades bli inlåst (!) på toan. Dock visade det sig att jag har en liten utbrotttjuv (jag bröt mig ju inte in direkt!) i mig, så efter tio minuter hade jag lirkat mig ut. Sedan på vägen hem (jag missade inte intervjun), så small det…Vid första smällen hann jag tänka, det där ljudet känner jag igen! Andra smällen var det inte mindre än två polisbilar och en pikébuss som kom farande med beväpnade poliser. Troligen rörde det sig om två varningsskott från polisen, för relativt snabbt efteråt, fick bussen börja rulla. Bytte sedan trött buss och tänkte att den här har jag ju åkt så många gånger nu, så jag kan ju passa på att vila lite…Pyttsan! För när jag tittar ut, så känner jag INTE igen mig. Jag har hoppat på fel buss! Blev sedan bråttom att trassla på sig ett par strumpbyxor innan det så var dags för möte. Det där mötet som sätter guldkant på hela veckan!

 

 

Igår ramlade Elias in. Eller ramlade och ramlade, han kom körandes. Däremot så föll en äldre dam när jag var och handlade… Ett antal tänder, ett ordentligt jack i huvudet och en sprucken läpp fick jag pyssla om tills ambulansen anlände. Och när den anlände så blev de ordentligt imponerade - Vart hade jag fått allt ifrån!? Meddelade dem om att den förberedde segrar och att jag sällan går utan min handväska. Där i ligger nämligen en mindre arsenal av saker som savetter, alcogel, inandningsskydd och första förband. Sådant som man alltid har med sig enligt mig, dock inte längre i höger benficka som när man gick i grönkläder. Fast då hade jag också alltid min riktiga sjukvårdsväska med mig!

 


Kommentarer
Postat av: Christina

Ja vore jättekul! :) ja det funkar för mig, jobbar bara onsdag och torsdag natt så :)

Hur ser det ut för dig?

Vad kul med bokmässan! Kunde inte gå dit men hade velat :/

2011-10-05 @ 21:17:07
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Oj vilka olyckor du fick bevittna, tur att du alltid har med dig första förband :)

sv: Jadå någongång ska jag allt komma till Bokmässan, som du säger så blir det alltid av om man verkligen vill något :) Gäller att bara ta sig tiden!

2011-10-06 @ 15:52:58
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0