Som en dans på smultron

Att diska tycker vissa är pest och pina. Själv gillar jag att diska och bra är väl det eftersom vi saknar diskmaskin. Att sticka ner händerna i varmt vatten som luktar smultron, det får mig att drömma om sommarängar och ljusa nätter. Det är faktiskt tips nummer ett- införskaffa ett diskmedel som luktar gott. Själv har jag Grumme Smultron i mitt diskvatten- miljövänligt och sedan doftar det som sagt härligt.

 

Sedan blir allt så mycket roligare med lite musik. Själva diskandet går som en dans om man får lyssna till favoritskivan eller kanske rent av på radion. Den gamla trotjänaren kan gott få dammas av!

 

 

 

Och eftersom alla goda ting är tre, så tycker jag att du gott kan pigga upp din diskhörna litegrann, för helt ärligt hur roligt är det att stå och titta rakt in i väggen? Själv har jag piffat upp mitt vita trista kakel med lite kakeldekor. Det är hur enkelt som helst, om man väljer den lätta varianten. Vill man dock göra sin egna kakeldekor, så blir det något trixigare- men det går! Dock körde jag snabbvarianten och köpte min dekor, så den vara bara att klistra upp. Och nej, inget lim behövs då de är självhäftande.

 

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0