Ostkakans lov

Herre je vad gott det är med ostkaka! Det låter som något en riktig tant skulle få för sig att skriva. Och så är kanske fallet, när man är 23 jordsnurr och har ostkaka till efterrätt på en lördag? Fast å andra sidan kunde det ha varit en onsdag eller en fredag, eftersom jag är allmänt "dagavill". Hur som så vet jag att det var ostkakans dag i veckan och därför passade jag på att fira den igår samtidigt som så jag knöt ann till mina småländska rötter där igår genom att smaska ostkaka tillsammans med björnbärssylt. Mums!





En gammeldags dessert som jag serverade på äldre porslin. Porslin som jag till min lycka hittade tolv delar av och det till ett väldigt överkomligt pris. Extra bra är det, eftersom det ger farmorkänsla och är rosigt!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0