När du dör och hamnar i himlen

Jag har dött och hamnat i himlen. Det var min första tanke när jag klev in på min arbetsplats. Likt ett barn på julafton har jag sedan dess vandrat runt här i skånelängan och inte riktigt vetat vad jag ska göra av mig själv. Det pirrar förstår ni ända ut i tårna på mig för det här stället är helt magiskt! Och detta ställe är beläget på skånsk mark, ett stenkast från Lund (i alla fall för en norrlänning) och heter inget mindre än Farbror Elofs Skafferi. Bara namnet tycker jag säger en hel del! Att det sedan utsetts till Sveriges bästa krog och har en hel arsenal av roligheter att titta på medan maten anländer gör ju saken inte sämre…(jag blev faktiskt serverad en makalöst god omelett nu ikväll av kocken Markus).

 

 

 

Så att gillar du mat och dryck, byggnadskonst, roliga inredningsdetaljer som härstammar från det förra århundradet eller antikt och kuriosa- så tycker jag faktiskt att du från och med nu ska hålla koll på denna blogg! Bara ett tips så där, vill nästan tipsa mig själv om det! För det är faktiskt så att denna plats fullkomligt är överöst med vackra stilleben och roliga saker.

 

 

Som detta leksakståg, som faktiskt illustrerar riktigt bra

vad jag faktiskt har gjort idag- Åkt tåg.

 

Jag är bara så glad att kameran fick hänga med och inte ligger kvar och dammar i garderoben. För helt ärligt hade jag nog gråtit blod vid det här laget då, för det finns bara så mycket vackert att fota (vänta du bara, så ska jag visa dig med, för datorn fick också följa med!). Men nu ska jag dricka mitt te- Gamla söder och reda ut tjorven på mitt röda garnnystan innan det är dags för mig att sova, så att jag kan gå upp med tuppen imorgon.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: a Lady & a Tramp

åh, lovely!!

riktigt avis, önskar jag vann tid och pengar att åka ner en helg.... men jag får följa bloggen istället!

kram!

2011-11-25 @ 19:15:07
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0