Driftigakvinnorsskola

Vi svenskar är generellt himla dåliga på att ta till vara på rester. Låter dem istället stå och mögla i kylskåpet om de ens kommer så långt. Dock så har jag gått i och går fortfarande i Driftigakvinnorsskola. Där är bland annat en av mina mostrar en av föregångspersonerna och trollar skickligt ihop restslattar till aptitliga måltider.

 

Nu i veckan gjorde P nämligen Cevapcici. För alla er som inte bor ihop med en kille med italiensktpåbrå, så kan jag tala om att det är köttfärsrullar. Eller järpar om vi ska ta det på ren svenska. Cevapcici med örter, fetaost och soltorkade tomater. Några sådana fanns över samt lite bröd från dagen jag bakade och sedan hittade jag lite sallad och tomat i kylskåpet. Tillsammans bidde det detta…

 

 

En perfekt lunch när man är på väg någonstans och inte har tiden att laga mat.

Hemlagad hamburgare!

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0