Wild young and free

Vintage shopping är livet! Älskar att hitta åt de små butiker med guldkant! Jag och Rozze drog nämligen med Dan på vintageshopping i lördags och åt choklad. Nyttigt värre, men det kompenserades med mycket promenerande. På söndagen skrevs vykort i mängder och Sagrada Familia besöktes, dock så var kyrkan stängd! Skam den som ger sig och jag ska dit och in innan jag åker hem! För snart är det dags att bege sig hemmåt, närmare bestämt på lördag! HELT SJUKT ATT TIDEN HAR GÅTT SÅ SNABBT!!! Jag kom ju igår, eller!?
Men söndagar är i stort sett dagen man bara längtar til måndagen, eftersom det då är skola och man får traska till Roxy. "Våran" bar.

Bakom Roxys bardisk har jag spenderat de flesta av mina dagar här i Spanien.



Kommer att sakna detta- Staden, människorna och lägenheten. Kanske inte den hoppande tvättmaskinen. Inte heller ambulanssirenerna (vet inte om jag har nämnt det, men tvärs över gatan ligger Barcelonas universitets sjukhus!) som ljuder titt som tätt. Min antika dörr som tar allt ifrån fem sekunder till fem minuter att låsa står inte heller på listan över saker jag kommer att sakna. Har även insett att en antik diskho i marmor må vara himla charmigt, men det är knappast funktionell. Det insåg jag när det blev stopp i avloppet och såg att alla rör är inbyggda i väggen! Nu ska de visst kasta ut allt och bygga ett nytt...utan marmor.

Men mina fem meter i takhöjd, min lilla balkong med blommande pelargoner och kvällssol samt gasspisen kommer jag att sakna. Lika så att bo vägg i vägg med ett bageri. Att köpa bläckfisk på affären och grönsaker på andra sidan gatan. Att inget är långt borta, utan allt finns inom räckhåll. Inte 35 mil bort...


Det är bara jag som lämnar Spanien, de andra av mina klasskamrater är här för att stanna. Tanken kanske inte var så när de kom hit, men under utbildningens gång så har det blivit det. Rozze fixade lägenhet idag och Dan kommer att åka hem för att hämta Evelina och lilla Adrian. Lite avis måste jag ju erkänna att jag är, men jag antar att det är bra att folk man känner stannar, för då har man ju alltid en anledning till att komma tillbaka och besöka dem!


Mina 150 färgkoordinerade lappar



Men nu ska jag inte prata om framtiden, borde tänka här och nu och fortsätta plugga. Återgå till mina färgglada lappar, för The exam är i övermorgon och vi övar nu för fullt. Skoldagarmna är nu mer 10-16 och vi får göra 18 slumpvis utvalda cocktails (av 150 möjliga) på tid. Pre exam gick ju ganska bra med 94 % men då var det bara 9 drinkar på tid som gjordes. Idag körde vi 18 cocktails uppdelade på sex rundor. Mycket att hålla reda på vill säga och för mig är det svåraste att komma ihåg drinkarna som beställs, för att fråga ger ett minuspoäng! Just nu är det där jag samlar minuspoäng, eftersom jag tycks ha ett korttidsminne som jag vet inte vad!

One amaretto sour is coming up!

Bild tagen av fotografen som fotade oss förra veckan!



90 % började jag dagen på, jobbade mig upp till 96% på andra rundan. Behöll exakt samma poängsats till tredje och ökade så ännu lite mer på fjärde och sista. Gick i mål på 98 %  med tiden 17.05. De två minuspoängen drog jag på mig i och med att jag glömde vilka två cocktails jag skulle blanda! Det är alltså mitt problem just nu, att korttidsminnet är som teflon! Där har vi det ja! Mitt korttidsminne är teflonförsett!!!

Angående rubriken- Helst klart bästa cocktailmusiken är Wild young and free med Wiz Khalifa & Snoop Dogg. Brukar alltid förknippa olika händelser med olika låtar. Denna är Barcelona 2011 så det bara smäller om det! Just för att musiken är så chill och perfekt att blanda drinkar till...Adiós!





Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0