Dry Martini

Abstinensbesväret stillades idag när jag fick komma tillbaks till skolan och fortsätta blanda drinkar, som jag gick och längtade efter hela söndagen. Extra roligt var det att inse att det där med att blanda två drinkar samtidigt kanske inte är helt omöjligt! För efter första rundan hade jag värmt upp och sedan gick det faktiskt att göra två samtidigt, fast än så länge går det snabbare att göra en och en. Ska dock försöka träna upp mig så att det blir ändring på det! För att klara examen vore ju himla fint (18 slumpmässigt valda drinkar på 18 minuter)!

Dry Martini

Idag fick vi veta bakgrunden till gin samt blanda gindrinkar. Självklart fick vi lära oss den mest berömda av dem alla, Dry Martinin och dess släktingar. Och glöm det James Bond säger i filmerna- en Dry Martini ska röras inte skakas! För annars så bryter man mot Martinins två regler (ice cold and crips clear). Keep that in mind my dear friends...



Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0