Kaffetåren den bästa är

Nja, tedrickare som jag är vet jag inte riktigt om jag kan hålla med citatet på Stinas kaffefilterhållare. För oftast håller jag mig till mitt te. Dock så slinker en och annan mjölk med kaffe ner. För mig heter det inte ens caffe latte, eftersom större delen består av just mjölk. Men hur kommer denna kaffetår med i bilden frågar du nu dig? Jo, jag och moster har ivrigt pysslat på idag och gjorde bara ett avbrott för att fika. Vi var nämligen bjudna till damerna nedan på rykande heta våfflor!


Bakom värdinnorna stoltserar den största björn

som någonsin skjutits i Ammarnäs!

 

 

Grädde och hjortronsylt är inte fy skam att

avnjuta med ett gäng våfflor!

 

Våffelkalas är både trevligt och gott!

 

Det fina med att bo så här ute på landsbygden är att först så bjuder du en eller två. Men dessa två kommer att vara fyra eller fem när de dyker upp och sedan så ska du se att minst en eller två råkar gå förbi precis då, manade av kaffedoften. Givetvis tackar inte dessa förbipassagerare nej till lite fika och så är även husets alla stolar upptagna. Ordspråket- ”Finns det hjärterum, så finns det stjärterum” stämmer verkligen in. För är det något som det finns gott om här i Ammarnäs, förutom underbar natur, så är det just hjärterum...

 

 

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0