Home sweet home

Det har varit underbart att vara ute och luffa.
Men det är ännu skönare att få komma hem- slippa orientera sig i nya städer var och varannan dag och tänka på vart man ska sova. Här hemma vet jag det - I min egna säng. Hemma har blivit så himla underbart, nu när man varit borta och värderar det man har ännu högre. För det är få som har det lika bra som oss i Sverige, både gällande demokrati, frisk luft och drickbart vatten direkt från kranen. Samt ett enormt skogskapital. Det är ungefär där jag huserat sedan jag kommit hem. Haft för mycket att göra med att leka trädgårdsmästare. Eller om du hellre vill, bredrivit fast spaning under buskarna samt ryckt ogräs. Tänkte glädja mamma som är bortrest med en sen morsdagspresent. Och imorgon är det lillebrors födelsedag, en dag som jag har förberett med tårta och ett kort som är under tillverkning. För det är inte alla som har en lillebror, eller en mamma för den delen. Och jag har insett att jag har varit aldelens för bra på att ta sådana saker för givet. Saker som inte alls är självklarheter!
Men nu är det sovdags, återkommer om när vädret blivit sämre, för inte kan man sitta inne när solen lyser! Men längre fram kommer mer uppdateringar om mitt senaste äventyr!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det du ha gjort nu är något som jag innerst inne skulle vilja göra också! :) Lyllos! :)

Vet du en till sak... jag tycker att vi skulle försöka träffas i sommar?! :) Saknar den gammla goda tiden!:) STORA KRAMAR!

2011-06-05 @ 17:01:21
Postat av: Johanna

haha latmask! =)

2011-06-05 @ 20:50:27
URL: http://johannawestbergs.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0