Delad glädje är dubbel glädje!

Idag har jag småpysslat mest hela dagen.
Har bland annat vispat ihop till några cupcakes som jag uppvaktade grannen med som idag fyller år.
För det är få saker som är så roliga som att glädja andra! Delad glädje brukar man ju säga är dubbel glädje och det tycker jag minsann stämmer! Det känns bra att ge. Det värmer gott i maggropen. Precis som när jag nu i december gav bort min SL-biljett till en gammal dam och önskade henne en god andra advent. Först trodde hon att jag skojade, för jag hade en hel del resor kvar på min remsa. Sedan insåg hon att jag menade allvar och blev då så glad, så glad. Sa att jag hade gjort hennes dag. Så jag antar att jag gjorde någonting rätt den dagen i alla fall. Som sagt det känns bra  maggropen av att utföra gode gärningar.
Idag bestod den av att uppvakta en bekant.



Är det kalas, ja då ska man minsann ha ballonger på formarna också!





Sedan har jag även fixat ihop etiketter till mina lådor.
För få saker är väl så irriterande som omärkta lådor.
Att man måste lyfta på locket för att se vad man egentligen har i dem!


 




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0