Snurrigt värre

”Du borde hänga upp din söta fönsterlampa så att det inte ser så mörkt ut”.


Sådana ord kan man ignorera ett tag, men de letar sig så småningom in i hjärnan på en och biter sig fast. Borde jag kanske ändå inte lyssna på mamma? Borde jag hänga upp fönsterlampan?

 

Så igår efter massa pyssel och söndagsstädning (mamma hävda att det endast är jag som städar på söndagar, man jag kan städa alla dagar!) så tänkte jag att nog vore det väl ändå sjutton om lampskrället inte kom upp! Fast det var lättare sagt än gjort, för först så skulle jag hitta lampan! Och det var inte det lättaste, eftersom jag glömt vart jag lagt den.

 

När jag sedan hittat åt lampan så skulle jag ha något lämpligt att stå på. Det blev en sådan där snurrstol som fick tjänstgöra som förlängare och det kan jag tipsa om inte är det bästa. För vips när jag stod där så kom den ju på att den skulle snurra lite! Och det samtidigt som jag insåg att kontakten var för tjock för att rymmas mellan väggen och mörkläggningsgardinen. Så fick jag en idé, och mina idéer är inte alla gånger så bra. Så jag började rulla ut rullgardinen för att rymma kontakten, och kontakten  kom igenom. Det var bara det att när den väl kommit igenom så stod jag där högt uppe i luften på en snurrstol och några meter mörkläggningsgardin i min famn. Jag slog faktiskt inte ihjäl mig, hade inte sönder något för den delen heller. Dock sånär jag ska tända lampan så fungerar den inte! Så det blev till att klättra upp igen och byta ut till en ny glödlampa, fast det var mycket, mycket enklare! Och mycket mindre snurrigt...

 

 


Kommentarer
Postat av: Elenore

Sv: Ja jag älskar också den stolen. Så himla fin! :)

Och jag har bara photoshopat bilden, men fråga mig inte hur, haha, för jag bara testar mig fram i photoshop.. Och ibland blir det bra.. :) :) Ha en bra dag!

2011-02-09 @ 12:34:00
URL: http://eeklind.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0