Jag går mot strömmen

Jag läser att fler och fler skrotar dagstidningen och läser nyheterna på sina Ipads/läsplattor eller vid datorn. Jag tillhör inte majoriteten. Jag tillhör snarare minoriteten! Jag älskar nämligen att läsa tidningen. För få saker är mer lyx än att få gå tillbaks till sängen med en kopp te och tidningen. Läsa det man tycker är intressant. Bläddra förbi det man tycker verkar mindre intressant. Höra tidningens speciella prassel. Ja det är något med den vanliga hederliga tidningen. Det är något speciellt med den som gör att jag går mot strömmen. Här ska inte skrotas, här ska läsas! Och när den är läst så återvinns den eller används till att tända med i spisen. Inget slöseri här inte!




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0