Goda råd är dyra

Goda råd är dyra.

Väldigt dyra till och med.

Och även råd om inte är goda kan de fortfarande vara dyra.


Min visdomstand växer uppenbarligen snett och ligger och trycker på de andra tänderna. Men det är inget man fixar i en handvändning, utan det krävs en operation för att åtgärda det problemet. Men tandläkaren sa att det kanske så småningom skulle sluta att göra ont, så att det jag behövde vara nu var att avvakta och vänta på att det onda ska ge med sig. Rådet som sådant var alltså ”Förr eller senare så går det över. När får du se”. Vilken lycka att höra att det någon gång kommer att sluta göra ont! Tyvärr verkar det inte som den dagen är idag! Dock så fick jag ju inte bara ett gott råd utan även en spolning vid visdomstanden, vilket gav mig en tredje sak. En himla saftig räkning. 100 kronor per minut. Helt hutlöst dyrt! Så att de kan se sig i stjärnorna efter att jag kommer tillbaks nästa vecka, för bra mycket hellre tar jag en Ipren än går dit för att få krassa råd. Det är dessutom bra mycket billigare och för över tusenlappen så får man en hel del smärtstillande…

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0